Основні помилки ведення бухобліку на виробничому підприємстві

ЦБА компанія з бухгалтерського аутсорсингу

«Не помиляється той, хто нічого не робить». Складно не погодитися із народною мудрістю, проте не в тому разі, коли мова йде про виконання обов’язків бухгалтера. Якщо обдруківки чи некритичні помилки особливої ролі не грають та легко виправляються, то викривлення інформації тягне за собою адміністративну чи навіть кримінальну відповідальність. Які помилки при веденні бухобліку на виробничому підприємстві можуть зустрічатися та наскільки вони шкідливі для бізнесу, роздивимося нижче.

Як класифікують помилки бухгалтера

Інформація бухобліку спирається на первинну документацію. Тому неправильно заповнена первинка – причина, через яку викривлюються відомості в обліку. Залежно від характері та наслідків, які тягнуть за собою порушення, виділяють декілька типів помилок:

  1. Технічна помилка, чи обдруківка.
  2. Неправильне заповнення документів через те, що спеціаліст незнайомий із правилами внесення інформації. Незважаючи на те, що підприємства можуть розробляти форми первинного обліку для внутрішнього використання, відповідність нормам ст. 9 Закону «Про бухоблік» ніхто не відміняв. Так, відсутність одного з реквізитів розцінюється як спростування легальності документу. Окрім того, касові та банківські форми досі мають чітку регламентацію, якій потрібно слідувати.
  3. Немає потрібних документів. Підтвердження будь-якої господарчої операції на підприємстві неможливе без комплекту первинних документів. Так, щоб списати витрати на відрядження, знадобиться наказ про відрядження та нарахування авансового звіту. Відсутність будь-якого з документів робить фіксацію факту в бухобліку недійсною.

В ході обробки та занесення первинних документів до бази можуть виникати такі помилки:

  • Обдруківки;
  • Неправильні розрахунки. Найчастіше неправильно прораховують собівартість продукції та заробітну платню працівників;
  • Неправильне проведення. Навіть вірні розрахунки та грамотне заповнення форми не позбавляє від ризику того, що операція проводиться не до того розділу.

Нижче ми склали перелік найбільш поширених помилок бухгалтера на підприємстві.

Найбільш поширені помилки бухгалтера

На головному бухгалтері лежать обов’язки із координації облікової роботи, формування звітності, а також виконання об’ємних задач – нарахування заробітної платні тощо. Тому серед типових помилок:

  1. Неправильний розподіл задач між спеціалістами. Доручаючи роботу тому чи іншому працівнику, важливо керуватися не лише обсягами, а й знанням особистих якостей працівників.
  2. Неправильна облікова політика. Жорстка регламентація залишає простір для вибору методів та дій. Якщо обрано не той метод списання виробничих витрат, матеріальні збитки для організації будуть відчутні.
  3. Застосування старих звітних форм. Серед обов’язків спеціаліста – слідкувати за змінами та працювати із актуальними формами.
  4. Неправильне заповнення звітів. Навіть при коректному зборі початкових даних внесення може обернутися викривленням чи обдруківками. Щоб уникнути їх, при заповненні бухгалтерської чи податкової форми потрібно слідувати інструкції.
  5. Помилки при відображенні кореспонденції рахунків з відхиленням від загальноприйнятого порядку.
  6. Наявність відкритих рахунків, які не передбачені планом.
  7. Наявність бездокументальних проведень, тобто, таких, що складалися без первинної документації.
  8. Відсутність реквізитів при оформленні касових операцій.
  9. Відсутність нумерації та шнурівки у касовій книзі.
  10. При відображенні відсутні підстави для платежу.

Більше інформації про нюанси бухгалтерського обслуговування шукайте на нашому сайті.