Складнощі обліку палива на транспортній компанії

Проведення в бухобліку операції зі списання палива пов’язане з особливою складністю та має масу «підводних каменів», якими можна скористатися для тіньових операцій. Тому податкова особливо ретельно перевіряє цю ділянку – адже неточності виявляються тут дуже часто. Як здійснюється бухгалтерський облік палива, яким чином спростити чи автоматизувати цей процес, мова піде далі.

Коректний розрахунок списання палива: чому це важливо?

Витрати на паливо складають головну статтю в загальному масиві витрат автомобільного парку. Якщо грамотно вибудувати облік паливно-мастильних матеріалів на підприємстві, це дозволить покращити аналітику витрат, знизити нераціональні втрати палива і таким чином заощадити до 15% на купівлі.

Як здійснюється облік палива в логістичних компаніях, читайте нижче.

Облік палива на підприємстві: методи та підходи

Для того, щоб вести облік в компанії, застосовують регулярні норми витрат палива. Ними обгрунтовують податкову та бухгалтерську документацію. Щоб не стати об’єктом пильної уваги податкової, яка може попрохати пояснити витрати палива, раціонально керуватися встановленими нормативами – як мінімум для того, щоб знизити фіскальне навантаження на компанію.

Якщо враховувати обов’язки працівника бухгалтерії, то зручніше використовувати фактичні витрати палива та мастильних матеріалів. Тому на практиці бухгалтери застосовують комбінований метод. Проте оберете ви норми документації чи фактичні витрати як основу, важливо розуміти: чи відповідають норми реальним показникам? Коректне використання методу дозволяє побачити реальну картину.

Два способи розрахунку палива

Ведення обліку стосовно витрат палива на транспортних засобах здійснюється згідно норм, які відображені в документації. Нормативний документ весь час корегується, до нього вносять правки, що також варто враховувати.

В документі відображені дані про різні типи техніки та автомобільного транспорту – легкового та вантажного. Там же є формули, якими можна користуватися, щоб прорахувати норми та поправочні коефіцієнти. Останні фактори дозволяють робити поправку з урахуванням стану дороги, терміну, протягом якого використовується автомобіль. Також береться до уваги об’єм циліндру та тип паливно-мастильних матеріалів.

На базі цього можна виділити два способи списання паливно-мастильних матеріалів на підприємстві:

  1. Найпростіший. Обсяг палива в літрах ділиться на пройдені кілометри, після чого отримане значення множиться на 100. Сума коригується з урахуванням поправочних коефіцієнтів.
  2. Точний. Щоб прорахувати витрати палива, використовується формула з нормами витрат, що має застосування до конкретного транспортного засобу.

Прорахувати витрати палива легкового засобу можна за такою формулою:

Qh=0,01*Hs*S*(1+0,01*D). Тут

  • Qh – прийняті норми витрат палива та мастильних матеріалів на автомобільному транспорті;
  • Hs – базова норма витрат, що застосовується до кожних 100 км траси;
  • S – пробіг легкового транспорту;
  • D – коефіцієнт поправки, виражений у відсотках.

Для калькуляції витрат спираються не лише на цю формулу, але й технічні документи для конкретної марки авто. Варто відзначити, що числові показники, затверджені на державному рівні, сильно узагальнені. Доведено, що в одиниць із більшим пробігом та терміном експлуатації фактичні відхилення від нормативних значно вищі. Крім того, не відображено вплив погодних факторів. Альтернативою є індивідуальний розрахунок палива в резервуарах: контрольні заміри виконує спеціальна комісія.

Бухгалтерське обслуговування можна замовити у Центрі бухгалтерського обліку.