Особливості бухгалтерського обліку для перевізника: оформлення, оподаткування, облік

blank

Організація бізнесу в сфері вантажоперевезень є достатньо прибутковим та перспективним напрямком. Проте для налаштування робочих процесів та нарахування вигідної для власника маржі важливим є коректне відображення витрат та фінансових операцій. Як показує практика, робота штатного бухгалтера не завжди дозволяє справлятися із задачами, що виникають, та виливається у затримки щодо подачі звітності, штрафні санкції тощо. Як організувати ефективний бухгалтерський облік у сфері вантажоперевезень, розповіли експерти «Центру бухгалтерського аутсорсингу».

Проблеми, з якими стикається бухгалтер логістичного підприємства

Діяльність транспортної компанії має свою специфіку, що відображається і у веденні бухгалтерського обліку. З якими проблемами стикається бухгалтер для логістичної компанії?

  1. Складності обліку палива. Витрати на паливо включають ціну бензину, газу, д/п, що були використані для перевезення автомобільним транспортом, з урахуванням пробігу машини. Витрати відображаються в актах списання палива та путьових аркушах.
  2. Складнощі обліку заробітної платні водіїв. Статті оплати праці включає суму заробітної платні, а також відрахування на користь страхових фондів. З виплатою заробітних плат працівникам, безпосередньо залученим до виконання обов’язків, пов’язані прямі витрати, на оплату працівникам управлінського відділку ідуть опосередковані витрати.
  3. Формування ПДВ, коректність обліку операцій з ПДВ. Оподаткування транспортних послуг залежить від того, в якому місці вони надаються, категорії перевізника. Прописані пункти договору визначають розмір нарахованого ПДВ.
  4. Збір оригіналів документів, що займає велику кількість часу. Наприклад, не передбачене підписання договору з пасажирами, взамін їм видається пасажирський білет, на основі якого ведеться облік послуг, що надаються.
  5. Необхідне ведення бухгалтерського обліку окремо за кожним транспортним засобом, що особливо актуально у випадку із підприємствами, діяльність яких оподатковується ПДВ.
  6. Взаєморозрахунки з водіями, оформленими як ФОП, виплачуються у вигляді заробітної платні.

Окрім цього, бухгалтер транспортної компанії зобов’язаний фіксувати амортизацію основних фондів. Вона покриває вартість автомобілів, що розподілена на щомісячні статті списання собівартості послуг. Бухгалтерський облік включає страхування автівок та витрати на придбання запасних частин, а також ремонт автопарку.

Штатний спеціаліст чи бухгалтерія на аутсорсингу

Для вирішення усіх складнощів, що виникають в роботі бухгалтера для логістичної компанії, важливо володіти досвідом у даній галузі та компетенціями. Оформлення штатного працівника далеко не завжди дозволяє задовільнити ці вимоги, що обертається допущеними помилками в оформленні звітів та відтермінувань. Якщо додати сюди щомісячні витрати на заробітну платню та відрахування до соціальних фондів, стає очевидною необхідність роздивитися альтернативні варіанти. З урахуванням зайнятості та специфіки оптимально скористатися послугами бухгалтера на аутсорсингу. Переваги вибору:

  • Виконання обов’язків відповідно до вимог у повному обсязі, що закріплюється підписаним договором;
  • Економія на заробітній платні та соціальних відрахуваннях;
  • Вирішення найскладніших питань бухгалтерського обліку швидко та коректно.

Ведення бухобліку на аутсорсингу – це шлях до оптимізації витрат та зниження податкового навантаження законним методом.

Якщо Вам потрібні послуги бухгалтерського супроводу ФОП, ТОВ, допомога в здачі звітності, то ви завжди можете Звернутися в ЦБА – Центр бухгалтерського аутсорсингу.