Бухгалтерія для ФОП: особливості та нюанси ведення бухгалтерії

blank

Провадження підприємницької діяльності ФОП має свої переваги – спрощена процедура оподаткування, подання звітності до податкової тощо. Однак, не володіючи знаннями про особливості ведення бухобліку для ФОП, платник часто не може зорієнтуватися в деталях заповнення форм і перерахування виплат. Що має робити бухгалтер для ФОП та чи впорається підприємець самостійно з цими завданнями, розповімо нижче. Найпоширеніші помилки у веденні бухгалтерії ФОП Центр бухгалтерського аутсорсингу обслуговує клієнтів-ФОП на всій території України. В ході роботи нам доводиться виявляти та виправляти низку помилок, які допускають підприємці: Несвоєчасна виплата податків чи нарахування виплат на інші рахунки, що може призвести до втрати єдиного податку – за […]

Дія.City: гіг-контракти, переваги та недоліки для працівників і компаній

Переваги та недоліки Дія Сіті для працівників та роботодавців у IT. Гіг-контракт і головне із закону про Дію City. Консультація та допомога зі вступом до Дія Сіті від ЦБА

Про офіційний старт Дія.City було оголошено під час 4-ого Diia Summit. В ході анонсу було наголошено саме на тому, що це – спецрежим для ІТ-галузі. Відкриваючи саміт, президент України Володимир Зеленський заохотив фахівців галузі інформаційних технологій долучатися до проєкту та ставати резидентами Дія.City в Україні та за її кордонами. Дія.City: переваги та недоліки Режим Дія.City розроблявся для аутсорсингових компаній, R&D-компаній, стартапів та продуктових структур. Резидентами можуть бути компанії, які: Запровадження Дія.City дозволило створити зручний податковий та правовий хаб для ІТ-компаній в Україні, аналогів якому поки що немає. Реєстрація на платформі уможливлює ведення підприємницької діяльності на відкритих засадах, з вигодою та […]

Виплати працедавцям за працевлаштованих внутрішньо переміщених осіб

Виплати працедавцям за працевлаштованих внутрішньо переміщених осіб

За повідомленням Мінекономіки, близько 37,3 мільйона гривень було перераховано роботодавцями, аби компенсувати заробітні плати внутрішньо переміщеним особам. Зокрема, рішення про прийом на роботу ухвалили 5030 підприємців, що загалом працевлаштувати 8415 осіб в Україні. Згідно з програмою, передбачена компенсація виплати зарплати внутрішньо переміщеним особам, що складає 6,5 тис. грн. за кожну працевлаштовану особу. Така допомога надається протягом двох місяців. Для отримання коштів працедавець влаштовує на роботу ВПО та здійснює реєстрацію даних на Порталі Дія. Через 5 діб необхідно виконати подання заявки, аби отримати компенсацію. До заявки додаються документи, потрібні для підтвердження нарахування заробітних плат та відрахувань. Хто може брати участь у […]

Спрощення процесу декларування групи товарів – Рада прийняла Закон

Спрощення процесу декларування групи товарів – Рада прийняла Закон

Верховною Радою України в другому читанні було схвалено законопроєкт «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо врегулювання процедури складання митних декларацій на товари, які класифікуються у межах однієї товарної позиції згідно з УКТ ЗЕД, відповідно до Митного кодексу Європейського Союзу». Згідно з цими змінами, процес декларування товарів стане більш простим та пришвидшиться. Тепер можна групувати товари, якщо вони мають однакові чи спільні характеристики, за одним кодом та описувати їх стосовно усіх параметрів в єдиному полі митної декларації. Слід зазначити, що в Митному кодексі України передбачені норми регулювання процесу декларації, які, однак, не давали змогу здійснювати це належним чином. Нововведення […]

Як залишитись податковим резидентом України

Як залишитись податковим резидентом України

Для українців-біженців найближчим часом вирішуватиметься питання податкового статусу. І хоча є декілька критеріїв набуття податкового резидентства, у більшості країнах застосують найпростіший — 183 дні. Як людина може зберегти свій статус податкового резидента України? Наприклад, довести, що центр ваших життєвих інтересів знаходиться саме в Україні. Юристи радять підготувати пакет документів: На користь збереження резидентства також може зіграти статус «тимчасового прихистку», який отримують українці саме через війну (а не посвідка на постійне проживання). Довідка про сплату податків в Україні; Сертифікат податкового резидента України (найближчим часом її можна буде отримати також в електронному вигляді); Не зніматись з місця реєстрації (підтримуємо постійне місце проживання […]

Військовий облік жінок: що треба знати роботодавцям

Військовий облік жінок: що треба знати роботодавцям

Перші законодавчі зміни, що стосуються військового обліку жінок, були ухвалені ще наприкінці 2021 року. З початком повномасштабної російської агресії закріплення правил постанови жінок на військовий облік стало необхідністю. Цей факт, а також резонансний наказ Міноборони від 11.10.2021 стосовно переліку спеціальностей, з якими жінки беруться на військовий облік, сприяв затвердженню оновленої редакції від 07.02.2022. За нею суттєво скорочувався перелік фахових напрямів, опанування якими фактично означало статус військово зобов’язаної. Можна зробити висновок, що вибір саме цих професій продиктований кадровими потребами ЗСУ та необхідністю визначити чисельність жінок для створення потенційного кадрового резерву. Важливо: виключень не передбачено навіть для вагітних та жінок із малолітніми […]

Чи можна провести скорочення працівників, з якими відсутній зв’язок під час дії воєнного стану?

Чи можна провести скорочення працівників, з якими відсутній зв’язок під час дії воєнного стану?

За положеннями п.3 ст. 64 ГКУ, організаційна структура визначається підприємством, як і кількість працівників, штатний розпис тощо. Обов’язки з ведення штатної політики та визначення організаційних засад підприємством закріплено на законодавчому рівні, що підтвердило Східне міжрегіональне управління Державної служби України з питань праці. Штатний розпис підприємства встановлює організацію штату працівників, який по суті є сукупністю посад. Тож за необхідності скоротити штат відбувається зміна штатного розпису, в ході якої ліквідуються певні посади або зменшується число штатних одиниць. Скорочувати чисельність та штат дозволяється у випадку, коли змінюється організація виробництва та праці, наприклад, вдосконалюється процес створення продукції, перепрофілюється підприємство. Зокрема, не забороняється скорочувати працівників […]

Як зміна прожиткового мінімуму з 1 липня 2022 року вплине на оплату праці

Як зміна прожиткового мінімуму з 1 липня 2022 року вплине на оплату праці - 01

1 липня 2022 року збільшився розмір прожиткового мінімуму. Підгрунтям для таких змін є ст. 7 Закону «Про Державний бюджет України на 2022 рік». Показник прожиткового мінімуму береться за основу під час індексації заробітної платні, тож його зміна вплине на розмір оплати праці для працівників. Водночас розрахунок податкової соціальної пільги та єдиного податку не буде скорегований, як і розміри мінімальної заробітної платні чи єдиного соціального внеску. Тож яким є прожитковий мінімум для різних категорій населення? діти віком до 6 років – 2201 грн.; діти та підлітки від 6 до 18 років – 2744 грн.; працездатне населення – 2600 грн.; особи, що […]

Передача транспортних засобів для потреб армії у період воєнного стану

Передача транспортних засобів для потреб армії у період воєнного стану

Воєнне вторгнення Росії змусило всіх українців переглянути звичний уклад життя, звички, цінності. Першочерговими стали вчинки та дії, що наближають допомогу та дозволяють допомогти ЗСУ. Зокрема, підтримати українську армію можна, передавши автомобіль на користь військових потреб. В чому юридичні аспекти документального проведення такої операції та як здійснюється податковий облік, мова піде нижче. Передача транспорту для армії: способи проведення операцій Важливо розрізняти примусове відчуження та вилучення майна. В першому разі на потреби передається приватне або комунальне майно, за яке можливо отримати компенсацію вартості. Кажучи про вилучення, говорять про майно держави, яке не підлягає відшкодуванню. Водночас, власник може самостійно надати автівку під час […]

Бухгалтерський аутсорсинг для благодійної організації (НКО)

Бухгалтерський аутсорсинг для благодійної організації (НКО)

Розпочата російська воєнна агресія в Україні стала поштовхом для активної діяльності благодійних організацій. Проте спрощення процедур ведення документації для підприємців не скасовує необхідності вести бухгалтерський облік установам, що надають гуманітарну допомогу. В чому особливості обліку та що дає бухгалтерський аутсорсинг для благодійної організації, розповімо нижче. Що таке благодійна організація Говорячи про благодійну організацію, мають на увазі юридичну особу, що веде свою діяльність в чітко визначених напрямках. БО створюють, аби допомогти захистити інтереси адресатів – соціально незахищених осіб. БО не можуть вести свою діяльність для того, аби отримувати та розділяти прибуток серед її засновників та членів. Благодійна організація може мати одну […]